Levering

  • Landelijk gratis levering, m.u.v. eilanden.
  • Afleverdag naar keuze
  • Op werkdagen <16:00 besteld, de volgende werkdag geleverd.
  • Levering over gras, grind, onverharde wegen, hellingen of stoepjes niet mogelijk
  • Levering op vakantiepark in overleg
  • Levering volgen via Track&Trace

Meest gestelde vragen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Als je op werkdagen voor 16:00 bestelt, dan heb je de mogelijkheid om je bestelling de volgende werkdag te laten bezorgen. Mocht de volgende werkdag niet uitkomen, dan kan je in het bestelproces een afleverdag naar keuze kiezen. Bekijk hieronder wanneer de bestelling wordt uitgeleverd.

Besteld voor 16:00 op Bezorgdag
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Maandag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag
Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 geleverd. De dag voor levering ontvang je een e-mail met daarin een link naar jouw persoonlijke Track&Trace waarmee je de zending kunt volgen. Op de dag van de levering wordt de verwachte aflevertijd uiterlijk om 10:00 uur bekend gemaakt. Tip: staat jouw levertijd nog niet weergegeven? Stuur ons een Whatsapp bericht met jouw ordernummer en we appen zo snel mogelijk de verwachte levertijd.

Jouw zending op een vooraf afgesproken moment ontvangen? In het bestelproces kan je een tijdsvenster selecteren. Kosten:

  • Levering voor of na 12:00 - € 20,- incl. btw bezorgkosten.
  • Levering in een tijdvak van 2 uur - € 35,- ex btw bezorgkosten
    Enkel op aanvraag
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt afgeleverd door één van de logistieke partners uit het netwerk van DistriXL. Dit is een ervaren logistiek netwerk dat bestaat uit vijf verschillende transportbedrijven die dagelijks landelijk leveren.

  • (Mini)pallet: Het leveren van de (mini)pallet wordt gedaan door middel van een vracht- of bakwagen. De (mini)pallet wordt allereerst op een geschikte plek van het afleveradres ontladen en vervolgens door middel van een (elektrische) pompwagen verreden naar de plek waar je de (mini)pallet wil hebben staan. Als je niet aanwezig bent tijdens de levering en tijdens het bestelproces geen gewenste plek voor aflevering aangeeft, dan zet de chauffeur hem op de best mogelijke plek.
  • Colli producten: Losse producten, zoals accessoires of een proefpakket houtbriketten, worden tevens geleverd door middel van een vracht- of bakwagen. De chauffeur zal de producten persoonlijk aan je overhandigen als je aanwezig bent en anders wordt het door de chauffeur op de best mogelijke plek afgeleverd.
  • In sommige gevallen zal het ter plaatse niet mogelijk zijn om de pallet op de gewenste plek neer te zetten. De chauffeur zal de pallet op eigen inzicht op de meest ideale plek neerzetten zodat er zo min mogelijk mensen gehinderd worden.
Wat zijn de kosten van de levering?

Bestellingen boven de € 20 worden gratis geleverd, anders zijn de transportkosten € 5,95. Uitzonderingen:

  • Levering voor of na 12:00 - € 20,- incl. btw bezorgkosten.
  • Levering in een tijdvak van 2 uur - € 35,- bezorgkosten
    Enkel op aanvraag
  • Leveringen op één van de Nederlandse eilanden.
  • Voor een levering in België, bekijk onze Belgische webshop Brandhoutgigant.be.
Kan de pallet door mijn poort?

Standaard kan een pallet alleen over de breedte gepakt worden, in dat geval is de pallet circa 1,20m breed. Wanneer jouw poortdeur dus kleiner of gelijk is aan 1,20m zal de pallet aan de korte zijde gepakt moeten worden. Niet alle pallets kunnen op de korte zijde gepakt worden. Houd naast de standaard breedte ook rekening met een extra marge van circa 10 cm. De hoogte van de pallet kan verschillen van 2,00 m tot 2,10 m. De hoogte van de pallet kan hoger uitvallen doordat de pallet moet worden gelift door de pompwagen. Let op: zelfs als er aan alle voorwaarden wordt voldaan kunnen wij niet garanderen dat de pallet door de poort geleverd kan worden. De chauffeur bepaalt of het mogelijk is, indien het niet mogelijk is wordt de pallet zo goed mogelijk weggezet. Voor vragen over leveringen door de poort kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Vraag & antwoord

Wordt de pallet neergezet waar ik dat wil?

Je kunt altijd in de opmerking of met een notitie aangeven wat de voorkeursplaats is, de chauffeur zal ter plaatse beoordelen of de gewenste plek mogelijk is en zal anders de meest geschikte plaats kiezen.

Moet ik aanwezig zijn tijdens de levering?

Nee, je hoeft niet aanwezig te zijn tijdens de levering. In het bestelproces kun je aangeven waar wij de pallet kunnen neerzetten als je niet aanwezig bent. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan heeft de chauffeur het recht om jouw bestelling af te leveren op de beste mogelijke plek.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent tijdens de levering, dan zal de chauffeur de bestelling op de best mogelijke plek plaatsen.

Mag iemand anders ook mijn bestelling aannemen?

Ja, iemand anders mag jouw bestelling aannemen. Graag vernemen wij van te voren wie jouw bestelling zal aannemen, zodat hier geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Jouw bestelling wordt geleverd door DistriXL.

Levering in het weekend?

Openhaardhout Gigant levert niet in het weekend.

Bezorgt Openhaardhout Gigant in de avond?

Openhaardhout Gigant levert niet in de avond.

Kan ik een datum voor aflevering kiezen?

Ja, dit is mogelijk. In het bestelproces kun je een afleverdatum kiezen. Zet dit aub niet in de afleveropmerking, deze sturen wij door naar het transportcentrum en wordt niet altijd tijdig gelezen.

Kan ik de tijd van aflevering bepalen?

Ja, je kan kiezen voor een tijdlevering. Dit kan je bijbestellen wanneer je je bestelling plaatst op de webshop. Kosten voor een ochtend, middag of tijdvak van 2 uur zijn:

  • Levering voor of na 12:00 - € 20,- bezorgkosten.
  • Levering in een tijdvak van 2 uur - € 35,- bezorgkosten
    Enkel op aanvraag
Levert de Openhaardhout Gigant ook in België?

Voor leveringen in Belgie raden wij je aan om onze Belgische webshop te bezoeken Brandhoutgigant.be.

Kan ik jullie producten ook afhalen?

Nee, door de focus op online en het bezorgen van producten zijn wij gestopt met onze afhaaldienst.

Kan ik een bezorgafspraak nog verzetten?

Je kunt tot 15:30 uur, de dag voor de geplande datum jouw bezorgafspraak nog wijzigen. Dit kun je doen door te bellen naar 0881019169, een e-mail te sturen, via de LiveChat of via Whatsapp. App jouw ordernummer en de gewenste leverdag en wij zullen dit zo snel mogelijk bevestigen.

Leveringen per provincie

Direct contact

Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 9:00 tot 17:00